Covid-19

Op dit ogenblik geldt code oranje op onze school. Hieronder vind je de hierbijhorende maatregelen.

Meer info vindt u op de website van Onderwijs Vlaanderen.

Wat?Schooluitwerking
Aantal leerlingen dat tegelijk naar school gaat100%
Alle leerlingen komen naar school.
Normale werking.
Tenzij bij te veel afwezige leerkrachten, dan worden jullie verwittigd.
Aantal dagen op school5
Alle leerlingen krijgen 5 dagen per week les op school.
Normale werking
Essentiële derden op school (ondersteuners, CLB-medewerkers, therapeuten, vaste vrijwilligers, …)Normale werking.
De therapieën op school kunnen dus doorgaan in code oranje, op voorwaarde dat zij ook alle veiligheidsmaatregelen volgen zoals aangegeven.
Niet-essentiële derden op school.Niet essentiële derden worden zoveel mogelijk geweerd.
Extra-murosactiviteiten (uitstappen)Extra-murosactiviteiten worden opgeschort.
Het zwembad is gesloten dus de zwemlessen kunnen tijdelijk niet doorgaan.
Groepsactiviteiten op school (overlegmomenten met ouders, teamvergaderingen, vieringen, …)Bijeenkomsten die essentieel zijn voor het onderwijs zullen fysiek doorgaan met de nodige veiligheidsmaatregelen. Maximaal contactloos en digitale activiteiten voor volwassenen.
Lunchpauze – warme maaltijdenWarme maaltijden gaan door in de refter.
De boterhameters bij de kleuters blijven in de refter.
De boterhameters van L1, L2 en L3 eten in de refter per klasgroep.
De boterhameters van L4, L5 en L6 eten in de turnzaal per klasgroep.
SpeelplaatsNormale werking.
Voor- en naschoolse opvang van de dienst buitenschoolse opvang van stad OudenaardeNormale werking.
HandhygiëneExtra handhygiëne
OuderstromenDraag steeds een mondmasker als je je (klein)kind naar school brengt of ophaalt.
Er werden opnieuw nadars geplaatst voor de inkomende en uitgaande ouders te scheiden (eenrichting).
Hou 1,5 meter afstand van andere (groot)ouders en kinderen.