…
Als kleine vestigingsplaats van de Abraham Hans basisschool, waren we op zoek naar onze eigenheid. Het leerlingenaantal was beperkt, ondanks het harde werk van de leerkrachten. We zaten wat op onze honger op vlak van welke richting we uit wilden gaan, een toekomstperspectief, een eigen visie.
Schooljaar 2013-2014
Samen met de BroeBEL vzw, jeugdauteur Marc De Bel en het toenmalig directieteam, gingen we op zoek naar een nieuwe schoolvisie. Een visie die gericht is op de totaalontwikkeling van het kind, op de talenten van de leerlingen, op een kindgerichte aanpak. Het leerkrachtenteam volgde diverse opleidingen, in samenwerking met de pedagogische begeleidingsdienst van het GO! onderwijs van de Vlaamse Gemeenschap. Ze gingen ook verschillende scholen bezoeken die ervaringsgericht te werk gaan.
1 september 2014
Zeg niet langer ‘Abraham Hans Bevere’, maar Dé BroeBELschool. Een school met een duidelijke visie en toekomstperspectief. De 10 pijlers vormen vanaf nu het DNA van onze school. Je vindt ze hier.
2014-2016
Het leerlingenaantal stijgt heel snel. De klasgroepen veranderen snel en moeten zich aanpassen aan dit succes.
1 september 2019… 5 jaar Dé BroeBELschool
We kijken wat we al bereikt hebben op die 5 jaar en wat we nog willen bereiken. We zijn trots op onze dagdagelijkse werking waarin we de kinderen elke dag in een warme omgeving de beste leerkansen geven.
Schooljaar 2018-2019
We zetten vanaf nu in op STEM-onderwijs. STEM-didactiek brengt leerlingen wetenschappelijke, technische en wiskundige inzichten. Leren programmeren, techniek en technische concepten, diverse vormen van energie… We investeerden in materiaal en het leerkrachtenteam volgde de opleiding.
Schooljaar 2019-2020
We blijven vernieuwend te werk gaan! We starten in onze kleuterklassen en in het eerste leerjaar met IJsbergrekenen. Een nieuwe wiskundemethode die de kinderen meer inzicht geeft in de rekenwereld. Het maken van sommen in het eerste leerjaar is pas het topje van de ijsberg. Via deze methode hechten we veel belang aan de voorbereidende en inzichtelijke fase, wat uiteindelijk resulteert in een beter wiskundebegrip en wiskundig inzicht.
Vandaag
Onze school is een lerende organisatie. Leren van elkaar, overleggen en groeien doen we dag na dag. Zowel de leerlingen als het leerkrachtenteam. Samen proberen we elke dag het beste uit de leerlingen als uit onszelf te halen, vol overgave en enthousiasme.