K1W: De Bubbels

B van bellen blazen. Daarin herken ik een soort van droomwereld, fantasie, (innerlijke)rust… Waarden die zeker aan bod komen in onze klas.

U van zich kunnen uitdrukken. Ik wil dat iedere kleuter zich goed voelt, zich durft te uiten, gelukkig is. Tijdens de vele praatrondes is er ruimte om te vertellen hoe we ons voelen, te tonen wat bij ons leeft.

B van beleven zowel in en rond de klas, als buiten de school. We doen zoveel mogelijk ervaringen op en trekken er af toe eens op uit!

B van bewegen, een bubbel zit bijna nooit stil, we zijn altijd in beweging.

E van eigenheid van ieder kind ontdekken, ieder kind mag zichzelf zijn.     Het proces is belangrijker dan het eindresultaat. Zo ontdekken we beter de talenten van ieder kind.

L van leren al doende, door te experimenteren/te exploreren en zelf te ontdekken in de vele hoekjes van de klas of buiten in onze tuin.

S van samenwerken om te komen tot probleemoplossend denken. Er worden geen kant – en -  klare oplossingen gegeven. Een kleuter onthoudt beter wanneer ze zelf naar een oplossing voor een probleem zoeken en leren hierbij van elkaar.

Juf Lien