9. Lekker in je vel

Gezonde voeding

Op de BroeBELschool willen we de kinderen zoveel mogelijk bewust maken van gezonde voeding. We willen hen leren dat dit héél lekker kan zijn en dat het belangrijk is om ons lichaam goed te verzorgen.

Run a mile

We nemen met onze school deel aan ‘run a mile’ waarbij de leerlingen elke dag 15 minuten extra beweging krijgen (bovenop de speeltijden en de lessen LO).
Dit zorgt ervoor dat de lichamelijke en mentale conditie van de leerlingen verhoogd wordt, voor een gezondere levensstijl en voor een betere concentratie in de klas.

Rots en Water

Tijdens de MOS-groepen is er steeds een groep die een les Rots en Water krijgt.
Rots en Water is een trainingsprogramma waarbij kinderen leren om op een andere manier naar zichzelf, de ander en situaties te kijken.
Ze leren beter omgaan met zichzelf, hun gevoelens en ze leren zichzelf beter beheersen.

Bij Rots en Water doen we veel fysieke (lichamelijke) oefeningen: het ervaren en het ‘doen’ staat voorop. We kijken wat deze oefeningen doen met ons lichaam, onze gedachten en gevoelens.

Rots en Water leert de kinderen beter samen spelen en samenwerken, maar ook beter voor zichzelf op te komen.

De onderwerpen die in een Rots en Watertraining aan bod komen zijn onder andere:

• stevig staan, centreren, gronden en ademhaling,
  • het herkennen en aangeven van eigen grenzen en die van anderen,
  • zelf keuzes leren maken,
  • zelfvertrouwen,
  • zelfreflectie (terugkijken op jouw gedrag en het effect daarvan op anderen),