2. We maken deel uit van een geheel: De wereld is groter dan de klas

De wereld buiten de klas zit vol verrijkingen, waarom dan de hele dag tussen 4 muren blijven zitten zoals visjes in een aquarium? Wij gaan ervan uit dat er buiten de klas minstens zoveel te leren valt. Ook de virtuele wereld hoort hierbij.

In de BroeBELschool kiezen we dus bewust om zoveel mogelijk op stap te gaan met de kinderen. Vooral in de directe omgeving van de school valt er, met enige creativiteit, vanalles te beleven, ervaren en ontdekken.

ONDERWIJSPARTICIPANTEN

De kennis en vaardigheden hoeven niet altijd van de klasleerkracht te komen, samen met andere leerkrachten, (groot)ouders, experten binnen een bepaald leergebied, ervaringsdeskundigen… bereiken we veel meer kennis en wijsheid!

Bij het creëren van een oudervereniging op een BroeBELschool, werken we vanuit de talenten van de participanten, waarbij de ouders een belangrijk deel uitmaken. Het is heel belangrijk om samen te komen in een ongedwongen sfeer waarin ouders zelf bepalen waarbij ze willen bijdragen/participeren/enthousiasmeren…
Iedereen heeft talenten! Dit geldt voor onze BroeBELkinderen, maar ook voor onze ouders. Zij vullen bij de start van het schooljaar een talentencheque in waarop ze hun eigen talenten in de kijker zetten.
Samen kijken we hoe we die talenten kunnen toevoegen aan onze schoolwerking.